Follow me print, Secure print eller print management
Løsningen har mange navne, men dækker overordnet set over en bedre og mere intelligent måde at behandle print, kopiering og scanning i din virksomhed. Det har flere fordele, der minimerer ressourceforbruget og samtidig højner datasikkerheden. En løsning som denne vil typisk indgå i samlet driftsløsning på dine printerstationer.
Serviceaftale på printere
Stort set alle virksomheder oplever dagligt udfordringen med deres printstation uanset om behovet for print er stort eller lille. Manglende blækpatroner, nye softwareopdateringer, serviceeftersyn, der ikke kan håndteres internt og papirspild er bare nogle af udfordringerne. Det er til stor irritation og kan sætte arbejdet i stå i flere timer.
Få kontrol over forbruget og sikkerheden
De fleste medarbejdere og virksomhedsejere kender til følgende udfordringer:
- Print, der ligger i printbakken, der aldrig afhentes,
- udskrift til forkert printer, der medfører at dokumentet ikke afhentes,
- fortrolige dokumenter ender i de forkerte hænder,
- ukontrollerbart printerforbrug, som følge af ovenstående.
Den intelligente løsning med secure print, eller follow me print, fungerer i sin enkelthed på en måde, så ovenstående undgås. Det betyder væsentligt mindskning af papirforbruget, og sikrer at der er tryghed omkring den fysiske databehandling.
En løsning til en effektiv hverdag
Når du har en driftsaftale på dine printere, er du sikret en serviceaftale, hvor blækpatronerne bliver leveret til døren, hvor softwareopdateringerne bliver ordnet eksternt og hvor du har en samarbejdspartner, der altid står klar til at rette fejl og udføre reparationer. En sådan drift – og serviceaftale er stort set et must for enhver virksomhed, der har over 5-10 medarbejdere.
Fx har coworker, Jakob Arndt fra CYANIT har gennem længere tid leveret denne serviceaftale til en lang række virksomheder og har samtidig tilknyttet aftalen en secure print løsning som standard i serviceaftalen. For ikke nok med at en serviceaftale på print letter arbejdsflowet i din virksomhed, så kan den samtidig minimere dit forbrug og øge datasikkerheden.
Nem og hurtig opsætning
Rent praktisk fungerer ordningen på en måde, så medarbejderen bliver udstyret med enten en chip i medarbejderkortet eller en app på deres smartphone, som scannes ved printeren for at aktivere det printjob, man har lagt i køen. Det betyder, at ingen andre end den, som har sendt jobbet til printeren, kan sætte selve printningen i gang.
Dermed sikrer man også, at medarbejderen fysisk er tilstede ved printningen og kan kontrollere databehandlingen, overholdelse af GDPR og sikkerheden.
Den intelligente løsning arbejder derfor på flere niveauer, hvor den sikrer at forbruget mindskes og at datasikkerheden højnes.
Selve implementeringen er nem og overskuelig og foretages af din servicepartner. Samtidig er løsningen nem og brugervenlig at benytte for medarbejdere.
Der kan tilføjes det antal brugere, som der ønskes og der kan samtidig tildeles forskellige, individuelle funktioner afhængig af den enkelte medarbejderes behov. Fx secure print/follow me print kan styres, så en gruppe af medarbejdere kun har adgang til bestemte printere, samt visse funktioner.
En del af vores Coworkers kan tilbyde denne løsning, som altså både skaber et mere bæredygtigt forbrug samt øger og sikrer den fysiske datasikkerhed.
Kontakt os, hvis du ønsker at få mere information om vores løsninger på området.
Del på linkedin
Del denne side på LinkedIn
Vi hører meget gerne fra dig
Du kan skrive til os via denne side, ringe til os eller finde en Coworker, der er tæt på dig her og tage direkte kontakt
Når du skriver via siden her, så vender vi tilbage til dig inden for kort tid. Hvis du ringer til os, så tager vi telefonen med det samme – eller ringer tilbage, så snart vi kan.
Vi glæder os til at høre fra dig!