Hvad skal du have fokus på, når du hyrer en IT-projektleder eller rådgiver?

Vi har endnu ikke oplevet at sidde med en kunde, som ikke havde fokus på, hvilken værdi der skulle komme ud af et givent digitalt projekt. Men vi har desværre ofte oplevet, at fokus på det egentlige formål tilsidesættes, når projektet ruller og de første udfordringer kommer.

Og det er ærgerligt. Ikke mindst fordi, det endelige resultat kan ende med at blive værre end grunden til, at man igangsatte IT-projektet i det hele taget.

Som det tredje opslag i rækken om, hvad du skal være opmærksom på, når du som virksomhedsejer igangsætter et nyt digitalt projekt, giver vi dig her vores anbefalinger til, hvad du skal være opmærksom på, når du hyrer en ekstern IT-rådgiver og projektleder ind.

Men vær opmærksom på, at det kan koste lidt på jeres selvtillidskonto, at få den rette IT-konsulent, der kan sikre et værdifuldt forløb fra A til Z 🙂

Hav for øje:

  • Hvilken værdi kommer projektet til at tilføre – husk det hver dag igennem hele projektet.
    • Spørg, hvordan konsulenten vil sikre dette.
  • Vurdér om IT-konsulenten kan holde øje på bolden, og agerer uvildig i deres rådgivning overfor både medarbejdere og ledelse.
    • Hvordan: Spørg fx ind til, hvordan konsulenten vil arbejde med kritisk med jer som virksomhedsledelse, om han/hun tør stille de hårde spørgsmål og rådgive uvildigt (også på det menneskelige plan)
  • Har konsulenten en plan for, hvad der sker EFTER implementeringen af jeres nye digitale projekt?
  • Hvordan arbejder konsulenten med de forskellige kompetenceniveauer i virksomheden?

Hos vores partnere giver det stor værdi, at vi er +30 virksomheder med hver deres kompetencer. De har et landsdækkende netværk at trække på, hvor ingen er generalister, men alle er specialister. Det betyder, at de kan sparre med hinanden, giver hinanden feed-back på projekter, men også at de kan hive de nødvendige kompetencer ind i dit projekt, hvis I strander på manglende kompetencer eller der skal andre øjne på en beslutning.

Det giver værdi for os – og fordi, vi netop har øje for den værdimæssige del af vores egen forretning, kan vi bruge den aktivt i jeres.

Hvis du er nysgerrig på, hvordan vi arbejder, så ring til Mads på 70 400 800.

Og hvis du ikke vil gå glip af vores råd og vejledning fremover, så følg os meget gerne på LinkedIn