Har du hørt os sige:
”Landsdækkende netværk. +30 lokale IT-leverandører. Danmarks største netværk af IT-leverandører. ”
Men er du i tvivl om, hvad det rent faktisk betyder og indebærer?
Det kan vi faktisk godt forstå. For det vi gør i CoworkIt kan ikke rigtig sammenlignes med de bevægelser og tendenser, der præger IT-branchen, hvor det er opkøb og sammenlægninger af mindre, større og store IT-virksomheder tegner billedet.
Kort fortalt
I CoworkIt stræber vi efter at bevare det gode og nære samarbejde med vores kunder. Vi ønsker at bevare relationen mellem kunde og IT-virksomhed, hvor kunden ikke oplever at være et nummer i køen, når IT-udfordringerne står i kø. Det betyder, at vi samarbejder på tværs af 30 forskellige IT-virksomheder, både på akut opståede IT-problemer hos partnernes kunder og på længerevarende projekter for kunder, der gerne vil have en IT-partner tæt på deres adresse.
Er det stadig svært at forstå?
Det er altid afsenderen, der har ansvaret for kommunikationen, så vi prøver med et eksempel i stedet for
Hvordan løser man en kundes serverproblem i Jylland, når man selv har adresse i Nordsjælland?
Den udfordring stod ITGuy i for nyligt, da en af deres kunder, som har aktiviteter i hele Danmark, pludselig stod med en server, der var gået ned. Serveren var fysisk placeret i Jylland, ITGuy har kontor i Nordsjælland, og tiden var en afgørende faktor for kunden. Den server skulle op og køre hurtigt.
20 minutter væk fra kundens server har en af coworkIts partner, BJ Computers adresse.
Lasse fra ITGuy fik hurtigt fat i Brian fra BJ, og kort tid efter mødte BJ computers op hos ITGuys kunde, fik eksporteret al vigtig data fra serveren, rebootet serveren og genskabt det password, der desværre også var blevet væk for kunden.
To timer efter ITGuy fik opkaldet fra deres kunde var opgaven løst – alt sammen til en lavere pris for kunden for ITGuy skulle ikke fakturere transport på tværs af landet.
Ovenstående er et fremragende eksempel på, hvordan en enkelt partner i CoworkIt kan løse deres kunders problem, uanset hvor i landet udfordringen opstår.
ITGuy har altid en mand til opgaven inden for en time
Lasse Bloch Holmsgaard: ” I ITGuy får vi en kæmpe værdi ud af samarbejdet i CoworkIt, da vi kan servicere vores kunder på tværs af landet. Det betyder, at vi har et par kæder som landsdækkende kunder i vores kunde portefølje.
Vi plejer at fortælle vores kunder, at uanset hvor de finder på at åbne et kontor eller forretning, har vi en IT-partner, som er indenfor 1 time max. Dette giver en enorm tryghed for kunden, da de blot skal ringe et sted hen, uanset hvor i landet de har et problem”.
Værdien af den lokale partner
IT er en kompliceret størrelse. Alt fra opsætning af mails til større strategiske beslutninger vedrørende IT-infrastruktur kræver, at man har hurtig adgang til hjælp – ikke kun gennem telefonen, men også i form af fysisk tilstedeværelse.
Konsolideringen i IT-branchen betyder desværre ofte, at den nære relation mellem IT-partneren og virksomheden lider et knæk. Mange virksomheder kender ikke deres IT-rådgiver og mange har aldrig mødt ham/hende. Og det betyder faktisk noget, at man har en tæt relation med dem, der håndterer vigtig forretningskritiske komponenter i ens virksomhed.
Gennem CoworkIt har vores partnere fået mulighed for at håndtere kunder med mange lokationer i landet, uden at håndtere samarbejdet udelukkende gennem telefonen eller via fjernstyring.
DNA’et i CoworkIt er derfor: Landsdækkende, men lokal.