IT-guy-coworkit

Mød en partner i CoworkIt: IT-Guy

Hvem er egentlig en del af CoworkIt? Hvor landsdækkende er vi egentlig, og hvilke kompetencer tilbydes der fra vores netværk?

Det sætter vi fokus på nu, og du kan allerede læse en række andre portrætter af vores coworkere her og her.

Men denne gang skal vi møde virksomheden, ITGuy, der har til huse i Hillerød og har eksisteret siden 2015, og har været en del af CoworkIt siden 2018.

Tilgængelighed og fokus på service

I CoworkIt har vi en intern aftale om, at vi taler til kunderne, i et sprog de forstår. Den tekniske snak gemmer vi til frokoststuen, og netop derfor er ITGuys navn velvalgt. For virksomheden er som navnet indikerer, nede på jorden. Når du møder ITGuy til møder er de nok velklædte, men selvom de kalder sig konsulenter, er de stadig ”din mand”, når først du indgår samarbejde med dem.

Et typisk samarbejde med ITGuy omhandler drift af virksomhedernes IT og rådgivning omkring it-infrastruktur.

De har et indgående kendskab til Microsoft 365, drift og support, og siden de etablerede sig, har de fået en del kunder fra restaurationsbranchen inden for dørene.

De store it-sikkerhedsløsninger bygger ofte på ”de små ting”

En af de største udfordringer, som dansk erhvervsliv står overfor i det digitale landskab er it-sikkerhed og styrkelsen af deres digitale værn. Det kræver, at vi som it-leverandører kan navigere i virksomhedens sprog og kultur, for at implementere løsningerne bedst muligt, da one size sjældent fits all.

Derfor er det alt det, man ikke kan få gennem en kundeservice, der i sidste ende skaber de bedste løsninger for virksomhederne. ITGuy er endnu et godt eksempel på, hvordan vi i CoworkIt hele tiden stræber efter at lære vores kunder at kende – også væk fra computerskærmen. Faktisk stræber vi ikke kun efter det, vi kræver også af vores kunder, at de er villige til at lade os komme rigtigt indenfor.

”Det, som for mange er ”de små ting” i et samarbejde, er nogle af de store parametre for os i CoworkIt og også for os hos ITGuy. Vi er ikke de eneste, der siger det – men det kræver altså menneskelige kompetencer at skabe de rigtige digitale løsninger. De kommer ikke af at læse manualer, men ved at bruge tid – ægte tid – på kunderne” siger Lasse Bloch Holmsgaard, der er direktør og daglig leder i ITGuy, når vi spørger ham omkring vigtigheden af den tætte relation til kunderne.

”Vores samarbejde i CoworkIt smitter af på kundernes tilfredshed”

Lasse oplever ofte, hvordan samarbejdet i CoworkIt har en positiv effekt på arbejdsprocesserne og projekterne hos kunderne. ”Kunderne kan mærke, hvordan vi nemt og hurtigt kan løse både driften og nye projekter nemt og hurtigt gennem CoworkIt.  Vi skal ikke ud og lede efter de rette kompetencer, hvis vores kunder har opgaver, som ligger uden for vores felt. Vi ved præcis, hvor vi skal lede – blandt 200 dygtige folk i CoworkIt, siger Lasse og fortsætter:

Ofte er det én coworker, der har kontakten til kunden, og som så fordeler opgaven i coworkit derfra. Det betyder ro og vished om, at opgaven bliver løst, uden at to fremmede for hinanden it-virksomheder, skal samarbejde på én opgave. Vi kender hinanden i CoworkIt, og det gør altså, at opgaverne bliver løst hurtigere og med større præcision.”

Er du blevet nysgerrig på ITGuy, kan du læse mere om dem her.

Du kan i øvrigt finde alle vores 36 IT-partnere her.